Selly Home Logo

Skriv til os

Felter markeret med en stjerne (*) skal udfyldes

Salgsbetingelser

Regler – www.sellyhome.dk

REGLER FOR WEBBUTIKKEN www.sellyhome.dk

Webbutikken, der opererer på adressen www.sellyhome.dk, drives af LAVANDER DESIGN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, med hovedsæde på: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, registreret i Polens Nationale Domstolsregister (KRS) ved Distriktsdomstolen i Poznań – Nowe Miasto og Wilda i Poznań, 9. Kommercielle Afdeling, under KRS-nummer: 0001132123, momsregistreringsnummer (NIP): 6192062335, en aktiekapital på 5.000,00 PLN fuldt indbetalt, herefter kaldet ”Sælgeren”.

1. Kontakt

Sælgeren har oprettet et elektronisk kontaktpunkt til direkte kommunikation med myndigheder i EU-medlemslande, Europa-Kommissionen og Rådet for Digitale Tjenester:

  • E-mail: kontor@sellyhome.dk
  • Adresse: ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, Polen

§ 1 ALMINDELIGE BESTEMMELSER

1. Definitioner

  • REGLER – disse regler,
  • KUNDE – en fysisk person, juridisk person eller en organisatorisk enhed uden juridisk personlighed, men med retsevne, som i henhold til disse regler foretager en bestilling i Butikken,
  • ERHVERVSDRIVENDE MED FORBRUGERRETTIGHEDER – en fysisk person, der driver enkeltmandsvirksomhed (har CVR-nummer), registreret i Danmark, og som foretager en bestilling som led i sin erhvervsaktivitet, men uden tilknytning til dens primære, professionelle karakter. Dette gælder kun Kunder med leveringsadresse eller hjemsted i Danmark,
  • FORBRUGER – en Kunde, der er fysisk person, og som anvender Butikken til et formål, der ikke er direkte knyttet til vedkommendes erhvervs- eller professionelle aktivitet.
  • PRODUKT – en løsøre, der præsenteres i Butikken, og som er omfattet af Købsaftalen,
  • KØBSAFTALE – en købsaftale for Produkter i henhold til danske civilretlige bestemmelser, indgået mellem Sælgeren og Kunden via Butikken,
  • BUTIK – en onlinetjeneste, tilgængelig på adressen www.sellyhome.dk, hvor Kunden kan foretage en Bestilling,
  • BESTILLING – Kundens erklæring, der entydigt angiver typen og mængden af Produkter, og som sigter direkte på at indgå en Købsaftale.

2. Formålet med Butikkens aktivitet er at sælge Produkter, der på det pågældende tidspunkt findes i sortimentet, samt at give Kunden mulighed for at afgive Bestillinger på de tilbudte Produkter via hjemmesiden. Brug af denne tjeneste er mulig, efter at Kunden har registreret sig og logget ind i Butikken, eller ved korrekt at udfylde bestillingsformularen uden at skulle logge ind. Butikken giver mulighed for, uden beregning, at gennemse Butikkens sortiment via produktsiderne.

3. Salget foretages via Internettet mellem den, der afgiver en Bestilling som køber, og Sælgeren.

4. Enhver Kunde, der køber Produkter, som tilbydes af Butikken, er forpligtet til at gøre sig bekendt med indholdet af disse Regler.

5. For at lette kommunikationen med potentielle og eksisterende Kunder anbefales det først og fremmest at benytte relevante informationsfaner på Butikkens hjemmeside.

6. Før et Produkt tages i brug, skal brugsanvisninger og vedligeholdelsesinstruktioner, der følger med Produktet, læses. Skader, der opstår som følge af forkert vedligeholdelse eller anvendelse, dækkes ikke af reklamationsretten.

§ 2 TEKNISKE KRAV FOR AT AFGIVE BESTILLINGER

1. Tekniske krav for at benytte Butikkens tjenester:

  • a) Internetforbindelse,
  • b) En korrekt konfigureret internetbrowser:
  • Samsung Internet version 10 eller nyere med aktiveret JavaScript og Cookies, eller
  • Microsoft Edge version 17 eller nyere med aktiveret ActiveX, JavaScript og Cookies, eller
  • Mozilla Firefox version 70 eller nyere med aktiverede JavaScript-appletter og Cookies, eller
  • Opera version 60 eller nyere med aktiverede Java-appletter, JavaScript og Cookies, eller
  • Google Chrome version 70 eller nyere med aktiverede JavaScript-appletter og Cookies, eller
  • iOS Safari version 12 eller nyere med aktiveret JavaScript og Cookies.
  • c) en aktiv, fungerende og korrekt konfigureret e-mailkonto,
  • d) en skærmopløsning på mindst 360×640 px for telefoner, 768×1024 px for tablets og 1366×768 px for computere,
  • e) aktiverede Cookies og JavaScript,
  • f) et program til at læse PDF-filer.

2. Hvis Kunden benytter udstyr eller software, der ikke opfylder ovennævnte tekniske krav, garanterer Sælgeren ikke, at tjenesten fungerer korrekt, og forbeholder sig retten til, at dette kan have en negativ indvirkning på kvaliteten og processen for at afgive en Bestilling.

3. Sælgeren sikrer, at alle anmeldelser om Produkter, der tilbydes i Butikken, kun kommer fra Kunder, som faktisk har købt det pågældende Produkt. Med dette formål begrænser Sælgeren adgangen til formularen for at afgive anmeldelser og vurderinger af Produktet ved at overdrage ansvaret for dette til portalen IDOSELL, som på Sælgerens vegne indsamler og kontrollerer Kundernes anmeldelser i henhold til principperne i den privatlivspolitik, der er tilgængelig på Butikkens hjemmeside. Sælgeren opfordrer til at læse både sin egen privatlivspolitik og IDOSELL’s interne privatlivspolitik, som er tilgængelig på deres hjemmeside.

4. Butikken anvender ikke automatiske afgørelser inden for rammerne af sin drift. Om nødvendigt kan Butikken bruge profilering til direkte markedsføring, men de beslutninger, der træffes på grundlag heraf af Sælgeren, omfatter ikke indgåelse eller afslag på at indgå en aftale eller muligheden for at benytte elektroniske tjenester. Resultatet af profileringen kan f.eks. være, at en bestemt person modtager en rabat, en rabatkode tilsendt, et forslag til et Produkt, der kan passe til vedkommendes interesser eller præferencer, eller tilbydes bedre betingelser end standardtilbuddet. Trods profilering træffer personen selv helt frit beslutning om, hvorvidt han eller hun ønsker at benytte den opnåede rabat eller de bedre vilkår og foretage et køb.

5. Sælgeren vil bestræbe sig på, at Butikken og dens tjenester fungerer kontinuerligt og uden afbrydelser. Sælgeren vil ligeledes bestræbe sig på at fjerne eventuelle fejl i Butikken og dens tjenester så hurtigt som muligt. Sælgeren har ret til at indføre eventuelle vedligeholdelsesafbrydelser.

6. Kunden kan tilmelde sig Butikkens nyhedsbrev, dvs. et regelmæssigt nyhedsbrev om Butikkens produkter og tjenester. For at tilmelde sig nyhedsbrevet angiver Kunden sin e-mailadresse i nyhedsbrevformularen på Butikkens hjemmeside og bekræfter samtidig sit samtykke til, at hans eller hendes personoplysninger behandles med henblik herpå, samt at markedsføringsmateriale sendes til den angivne e-mailadresse. I meddelelser, der sendes som en del af nyhedsbrevet, vil der være information om muligheden for at afmelde sig og et link til at gøre det. Kunden kan til enhver tid afmelde nyhedsbrevet uden at angive årsag eller pådrage sig omkostninger, ved at sende en opsigelsesmeddelelse via e-mail til Butikken: kontor@sellyhome.dk eller ved at vælge afmeldingslinket i nyhedsbrevet.

§ 3 SIKKERHED AF INDHOLD

1. Det er forbudt for Kunder at levere ulovligt indhold eller andet indhold, der strider mod Reglerne, i nogen form. Eksempler på sådant indhold er:

  • a) indhold, der ikke er relateret til Butikkens emneområde – indlæg skal være relateret til indholdet, der forekommer i Butikken, dvs. spørgsmål relateret til de tilbudte Produkter og deres anvendelse,
  • b) indhold, der vedrører tekniske spørgsmål om Butikkens funktion – tekniske spørgsmål skal rapporteres af Kunder via e-mail til Butikken,
  • c) indhold, der indeholder links til andre hjemmesider eller filer,
  • d) indhold, der sigter mod at gennemføre ulovlig reklame-, kampagne- eller markedsføringsaktivitet, især ved at offentliggøre annoncer, salg og markedsføring af produkter, tjenester, projekter, indsamlinger,
  • e) indhold, der sigter mod at foretage handlinger, der er forbudt ved lov, f.eks. bedrageri eller snyd af andre Kunder for penge,
  • f) indhold, der opfordrer til vold mod alle levende væsener, herunder dyr, eller hylder en sådan vold,
  • g) indhold, der fremmer et fascistisk eller andet totalitært styre,
  • h) indhold, der opfordrer til had eller farlig adfærd eller hylder sådanne,
  • i) indhold, der bagtaler eller fornærmer eller på nogen måde krænker tredjeparts rettigheder,
  • j) indhold, der indeholder bandeord eller andet stødende indhold,
  • k) indhold, der på anden måde overtræder gældende lovgivning eller god moral.

2. Ved overtrædelse af ovenstående retningslinjer forbeholder Sælgeren sig retten til at moderere og fjerne sådant indhold uden at informere den, der har offentliggjort det. At lægge det ovenfor nævnte indhold i Butikken kan få de konsekvenser, der er angivet i disse Regler, herunder sletning af kontoen fra Butikken eller forhindring i at foretage køb dér.

3. En Kunde, der mener, at bestemt indhold i Butikken er ulovligt eller strider mod Reglerne, kan sende en anmeldelse herom til Sælgeren. En sådan anmeldelse skal sendes elektronisk og indeholde en specifik henvisning til indholdet, argumenter for, at det bør fjernes, samt information om anmelderen med henblik på identifikation. Anonyme klager behandles ikke.

4. Anmeldelser vil blive behandlet inden for 14 dage fra modtagelsen. Anmelderen modtager en bekræftelse på, at anmeldelsen er modtaget. Sælgeren vil informere Kunden om den trufne beslutning via e-mail eller skriftligt.

5. Sælgerens beslutning kan indebære, at indholdet fjernes, eller at det forbliver i Butikken.

6. Parterne kan appellere Sælgerens beslutning inden for 30 dage fra modtagelsen af begrundelsen for dens fjernelse. Beslutningen om appellen er endelig.

§ 4 REGISTRERING

1. Registrering i Butikken er gratis og frivillig.

2. Registrering i Butikken sker på grundlag af en korrekt udfyldt registreringsformular, hvor Kunden angiver de nødvendige identifikationsoplysninger (fornavn, efternavn), e-mailadresse samt en adgangskode; accepterer de aktuelle Regler for Butikken; og afgiver en erklæring om samtykke til behandling af personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for korrekt udførelse af Kundens Bestillinger. En bekræftelsesmeddelelse om, at kontoen er oprettet, sendes til den e-mailadresse, som Kunden har angivet i registreringsformularen. Når bekræftelsesmeddelelsen om registrering modtages, indgås en aftale om kontohåndtering mellem Kunden og Sælgeren.

3. Efter at Kunden har registreret sig i Butikken, logger Kunden ind ved hjælp af de oplysninger, der er angivet i registreringsformularen, eller som er ændret på grundlag af Kundens senere anmodning.

4. Registrering og login på Kundens konto kan også ske ved, at Kunden forbinder sin Facebook- eller Google-konto med kontoen i Butikken ved at klikke på den tilsvarende knap i registrerings- eller login-processen og følge de instruktioner, der vises på skærmen fra den tilknyttede kontoudbyder, for at muliggøre korrekt registrering eller login.

5. For at slette Kundens konto fra Butikken (opsigelse af aftalen) skal Kunden sende en elektronisk meddelelse med en anmodning om at få kontoen slettet til følgende e-mailadresse: kontor@sellyhome.dk med oplysninger, der identificerer den aktuelle Kunde i Butikken, eller vælge den tilsvarende indstilling i kontoindstillingerne. Dette gælder ikke, hvis Sælgeren er i gang med at fuldføre en Bestilling, som Kunden har afgivet. I så fald træder opsigelsen først i kraft, når den pågældende Bestilling er udført.

6. Sælgeren tillader, at Bestillinger kan afgives uden at registrere sig og logge ind i Butikken. Til dette formål skal Kunden hver gang i bestillingsprocessen udfylde en elektronisk formular ved at indtaste de oplysninger, som Sælgeren kræver, og som er nødvendige for at identificere Kunden og indgå og fuldføre Købsaftalen (fornavn og efternavn, e-mailadresse, telefonnummer – valgfrit, leveringsadresse). Kunden er forpligtet til at acceptere de aktuelle Regler sammen med en erklæring om samtykke til behandling af personoplysninger til Bestillingen. Manglende registrering i Butikken betyder, at Kunden ikke har en konto, som giver adgang til automatisk at spore Bestillingen.

7. Kunden må ikke bruge andre Kunders konti eller overdrage sin konto til tredjepart. Overtrædelse heraf kan medføre, at Sælgeren opsiger aftalen, suspenderer Kunden eller træffer andre foranstaltninger som anført i Reglerne.

§ 5 BESTILLINGER

1. Oplysningerne om det tilgængelige sortiment i Butikken udgør en opfordring til at afgive tilbud og ikke et bindende tilbud fra vores side. Aftalen indgås, når ordren bekræftes af Butikken.

2. Når Kunden afgiver en Bestilling, fremsætter han hermed en opfordring til at indgå en købsaftale for de bestilte Produkter i Butikken. Bestillingsprocessen for et Produkt begynder med at bekræfte tjenestens egenskaber på produktsiden. Kunden informeres om den forventede leveringstid for Bestillingen, produktets tilgængelighed, pris og betalingsmetoder samt mulige leveringsmuligheder. For at kunne levere Produktet skal Kunden angive sin leveringsadresse eller bekræfte den, hvis vedkommende allerede har registreret en konto. Før en Bestilling afgives (ved at klikke på knappen ”Bestil og betal”), bekræfter Kunden, at han har læst disse Regler og samtykker til, at personoplysninger behandles til Bestillingens formål.

3. Bekræftelsen af modtagelsen af Bestillingen, som Butikken sender til den e-mailadresse, som Kunden har angivet, udgør en erklæring om, at opfordringen, der er nævnt ovenfor, er accepteret. Hvis Kunden afbryder brugen af tjenesten og forlader Butikken, inden Bestillingen bekræftes (knappen ”Bestil og betal”), indgås ingen aftale.

4. En Kunde, der handler som erhvervsdrivende, er forpligtet til at angive sit momsnummer (CVR) ved Bestilling; ellers antages det, at købet foretages som Forbruger.

5. Om en Kunde, der er registreret i det danske virksomhedsregister som erhvervsdrivende, har status som Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder, afgøres af Butikken i hvert enkelt tilfælde og baseres på eventuelle erklæringer fra Kunden, der afgives i løbet af Produktbestillingsprocessen.

6. For at afgive en Bestilling skal Kunden vælge blandt de muligheder, der er tilgængelige i Butikken: de Produkter, der skal bestilles, leveringsmetode, betalingsmetode og angive leveringsadresse. Valget foretages ved at markere et Produkt og lægge det i indkøbskurven.

7. Kunden kan vælge et ubegrænset antal Produkter i Bestillingen, så længe de pågældende Produkter er tilgængelige til Bestilling. Når Kunden går til indkøbskurven, modtager vedkommende en oversigt over de valgte Produkter. Hvis antallet af Produkter er begrænset, vil Sælgeren angive dette på produktsiden.

8. For visse Produkter, der findes i Butikkens sortiment, har Kunden mulighed for at tilpasse dem ved at vælge passende muligheder på den liste, der er til rådighed. Når valget er foretaget, beregner systemet prisen på Produktet på ny (hvis det er nødvendigt), og Kunden får mulighed for at tilføje det tilpassede Produkt til indkøbskurven. Resten af købsprocessen er den samme som for andre Produkter og er beskrevet ovenfor.

9. Hvis Produkter, der er omfattet af en Bestilling, er udsolgt eller af andre grunde ikke kan leveres, og Bestillingen dermed ikke kan fuldføres, vil Sælgeren underrette Kunden herom senest 30 dage fra den dato, hvor Bestillingen blev afgivet. I så fald har Kunden ret til at beslutte, om vedkommende accepterer levering inden for den frist, Sælgeren har foreslået, eller om vedkommende ønsker at ophæve aftalen. Hvis det er umuligt at fuldføre en del af Bestillingen, som nævnt ovenfor, vil Kunden blive informeret om Bestillingens status og træffe beslutning om, hvordan den skal håndteres. Kunden kan vælge mellem:

  • a) Delvis fuldførelse – hvis Kunden vælger denne mulighed, gennemføres Bestillingen kun for de Produkter, der er tilgængelige.
  • b) Annullering af hele Bestillingen (ophævelse).

Hvis Kunden ophæver aftalen, tilbagebetaler Sælgeren det beløb, Kunden har betalt for Produktet. Meddelelsen sendes til den e-mailadresse, som Kunden har angivet i Bestillings- eller registreringsformularen. Hvis Kunden ikke træffer nogen beslutning inden for

7 (syv) dage efter at have modtaget meddelelsen og ikke reagerer, annulleres Bestillingen for de Produkter, der ikke er tilgængelige.

8.Den maksimale leveringstid er 30 arbejdsdage fra den dag, betalingen er registreret på vores konto, eller fra den dag, kontrakten er indgået, afhængigt af den valgte betalingsmetode.

§ 6 PRODUKTETS PRIS OG BETALINGSMETODER

1. Prisen, der vises ved hvert Produkt, er bindende på det tidspunkt, hvor Kunden afgiver sin Bestilling. Priserne på varerne, der er anført på Butikkens hjemmeside, inkluderer moms (hvis det er gældende afhængigt af leveringsadresse) og inkluderer ikke leveringsomkostninger. Prisen kan indeholde en individuelt beregnet rabat eller prisnedsættelse, som systemet automatisk tildeler Kunden – information herom fremgår af oversigten over Bestillingen.

2. Levering af varen sker ved følgende muligheder, der tilbydes i Butikken:

  • a) via kurervirksomheden DB Schenker,
  • b) via kurervirksomheden DPD,
  • c) via speditørfirma.

Information om leveringsomkostninger er tilgængelig i bestillingsprocessen, før Bestillingen sendes.

3. Leveringsomkostningerne regnes med i Produktprisen afhængigt af den bestilte vare og Kundens valg af leveringsmetode, når Bestillingen foretages.

4. Sælgeren stiller følgende betalingsmetoder til rådighed for Produkter:

  • a) Traditionel bankoverførsel,
  • b) Elektroniske betalinger og kortbetalinger via PayU – betalingerne håndteres af PayU S.A. med hovedsæde i Poznań, 60-166 Poznań, på ul. Grunwaldzka 186, registreret i virksomhedsregistret, som føres af distriktsdomstolen i Poznań – Nowe Miasto og Wilda i Poznań, afdeling VIII for handelsdomstolen under KRS-nummer 0000274399, momsregistreringsnummer (NIP) 779-23-08-495, med en aktiekapital på 6.474.300,00 PLN, fuldt indbetalt; en national betalingsinstitution, der overvåges af den polske finanstilsynsmyndighed (Komisja Nadzoru Finansowego), noteret i registret over betalingstjenester under nummer IP1/2012.
  • c) Kredit-, afdrags- og udskudte betalinger via PayPo – betalingerne håndteres af PayPo Sp. z o.o. med hovedsæde i Warszawa, adresse: ul. Domaniewska 39, Warszawa (postnummer: 02-672), registreret i virksomhedsregistret i det Nationale Domstolsregister, som føres af distriktsdomstolen for hovedstaden Warszawa i Warszawa, afdeling XIII for handelsdomstolen under nr. KRS 0000575158, med en aktiekapital på 1.075.650,00 PLN, momsregistreringsnummer (NIP): 5213705997, REGON: 362485126.
  • c) Kredit-, afdrags- og udskudte betalinger via PayPo – betalingerne håndteres af PayPo Sp. z o.o. med hovedsæde i Warszawa, adresse: ul. Domaniewska 39, Warszawa (postnummer: 02-672), registreret i virksomhedsregistret i det Nationale Domstolsregister, som føres af distriktsdomstolen for hovedstaden Warszawa i Warszawa, afdeling XIII for handelsdomstolen under nr. KRS 0000575158, med en aktiekapital på 1.075.650,00 PLN, momsregistreringsnummer (NIP): 5213705997, REGON: 362485126, e-mailadresse: bok@paypo.pl, elektronisk adresse til levering: AE:PL-48263-64036-THSCJ-22. PayPo er en låneinstitution registreret i registret over låneinstitutioner, der føres af den polske finanstilsynsmyndighed (Komisja Nadzoru Finansowego) under nummer RIP000135, samt en mindre betalingsinstitution registreret i registret over mindre betalingsinstitutioner, der føres af den polske finanstilsynsmyndighed under nummer MIP43/2019.

5. Sælgeren tilbyder ikke muligheden for "betaling ved levering".

6. Hvis en Bestilling afgives, og en anden betalingsmetode end kontant betaling ved levering vælges, men betalingen ikke er registreret inden for 48 timer for den pågældende Bestilling, annulleres Bestillingen.

7. Uddeling af Bestillingen finder sted inden for den tid, der er angivet i Bestillingsbekræftelsen, og som Kunden tidligere har accepteret, dog senest inden for 30 (tredive) dage fra aftalens indgåelse. På produktsiden angiver Butikken den forventede leveringstid for Bestillingen.

8. For visse Produkter eller ved opnåelse af en bestemt værdi af Bestillingen afholder Sælgeren leveringsomkostningen, hvilket meddeles Kunden, inden Bestillingen sendes.

9. Sælgeren kan offentliggøre kampagner på Produkter på Butikkens hjemmeside. I så fald, hvis Kunden har en rabatkupon, kan denne anvendes inden for rammerne af den igangværende kampagne ved at indtaste rabatkoden, når man går til indkøbskurven, og derefter klikke på "Tilføj". Efter at Butikkens system har verificeret rabatkoden, tages den med i beregningen af Bestillingen, hvilket automatisk vises som en ændret Bestillingspris eller andre rabatmuligheder, afhængigt af hvilken type rabatkupon det drejer sig om.

10. Hvis en pakke returneres til Sælgeren, fordi den ikke er blevet afhentet (uanset hvilken fragtmetode der er valgt), vil den blive opbevaret for Kundens regning og risiko hos Sælgeren i 7 dage. I så fald vil Sælgeren anmode Kunden om at afhente Bestillingen og angive en frist herfor. Når denne frist er overskredet, forbeholder Sælgeren sig retten til at ophæve aftalen, destruere pakken på Kundens regning (eller sælge den igen) og kræve erstatning for udgifter til returfragt, opbevaringsomkostninger og passende skadeserstatning.

§ 7 REKLAMATIONER

1. Sælgeren er forpligtet til at levere et Produkt, der stemmer overens med aftalen, og som er fri for fejl, samt at udføre aftalte tjenester på korrekt vis.

2. Hvis det viser sig, at en leveret vare er defekt, kan Kunden – afhængigt af sine præferencer – benytte garantirettighederne, hvis en garanti er vedlagt, eller de rettigheder, Kunden har over for Sælgeren i henhold til købeloven (fejlansvar). Garantirettigheder og lovbestemt ansvar på grund af fejl er uafhængige af hinanden.

3. Butikken er ansvarlig for, at varen stemmer overens med aftalen på leveringstidspunktet, og for fejl, der viser sig inden for 2 år fra leveringen, medmindre ufravigelige bestemmelser i Kundens hjemland giver en længere periode. I Danmark gælder der normalt en 2-årig reklamationsret i henhold til købeloven. Hvis længere tidsfrister følger af lokale love i Kundens hjemland, finder disse bestemmelser anvendelse. Det antages, at manglende overensstemmelse med aftalen, som viser sig inden for ovennævnte periode, forelå på leveringstidspunktet, medmindre andet bevises, eller antagelsen er uforenelig med Produktets særlige egenskaber eller typen af manglende overensstemmelse.

4. Ved aftaler, der indgås med Forbrugere samt Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder, er Sælgeren ansvarlig i henhold til gældende lovgivning. Hvis Kunden er bosat i Danmark og betragtes som Forbruger, gælder dansk forbrugerret (f.eks. købeloven, forbrugeraftaleloven) i det omfang, den giver en mere omfattende beskyttelse end EU’s minimumsregler eller polsk ret.

5. Kunden er forpligtet til omhyggeligt at undersøge Produktet efter modtagelsen fra transportøren. Alle fejl, der opstår som følge af transporten af Produktet til Kunden, skal straks anmeldes, dog senest inden for 7 dage fra modtagelsen af forsendelsen, for at Sælgeren kan reklamere over for transportøren.

6. Hvis det viser sig, at det leverede Produkt eller de leverede tjenester er fejlbehæftede, kan Kunden indgive en reklamation og informere Sælgeren om de observerede mangler samt dokumentere dem for at muliggøre en kontrol af klagen. Reklamationen kan indgives elektronisk eller skriftligt til Butikkens adresse.

7. Sælgeren forpligter sig til at behandle reklamationen inden for 14 dage fra modtagelsesdatoen og til at informere Kunden om afgørelsen og de videre skridt skriftligt eller via e-mail til den adresse, der er angivet i reklamationsanmeldelsen, eller på et andet varigt medium.

8. Hvis Produktet ikke er i overensstemmelse med aftalen, kan Kunden kræve, at det repareres eller ombyttes. Sælgeren kan ombytte varen, hvis Kunden kræver reparation, eller reparere den, hvis Kunden kræver ombytning, men kun hvis det er umuligt, eller hvis det vil medføre uforholdsmæssigt høje omkostninger at opfylde Kundens første valg. Hvis både reparation og ombytning er umuligt eller vil medføre uforholdsmæssigt høje omkostninger for erhvervsdrivende, kan denne nægte at bringe varen i overensstemmelse med aftalen. I så fald kan Kunden afgive ...

... en erklæring om prisnedsættelse eller ophævelse af aftalen. Ved vurderingen af, hvad der udgør uforholdsmæssigt høje omkostninger for Sælgeren, skal alle omstændigheder tages i betragtning, især betydningen af afvigelsen fra aftalen, varens værdi, hvis den var i overensstemmelse med aftalen, samt de uforholdsmæssige gener for Kunden, der opstår som følge af ændringen af fremgangsmåden til at afhjælpe manglen.

9. Kunden kan afgive en erklæring om prisnedsættelse eller ophævelse af aftalen, hvis Produktet ikke er i overensstemmelse med aftalen, først når:

  • Sælgeren har nægtet at bringe Produktet i overensstemmelse med aftalen,
  • Sælgeren ikke har bragt Produktet i overensstemmelse med aftalen,
  • manglen ved Produktet fortsætter, selvom Sælgeren har forsøgt at bringe det i overensstemmelse med aftalen,
  • afvigelsen er så væsentlig, at den berettiger en øjeblikkelig prisnedsættelse eller ophævelse af aftalen,
  • det ud fra Sælgerens erklæring eller omstændighederne tydeligt fremgår, at Produktet ikke vil blive bragt i overensstemmelse med aftalen inden for rimelig tid eller uden væsentlige gener for Kunden.

10. Den nedsatte pris skal stå i samme forhold til den aftalte pris, som værdien af en vare, der ikke er i overensstemmelse med aftalen, står i forhold til værdien af en vare, der er i overensstemmelse med aftalen. Sælgeren refunderer de beløb, der opstår som følge af, at Kunden udnytter retten til prisnedsættelse uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra den dag, hvor Kundens erklæring om prisnedsættelse modtages.

11. Kunden kan ikke ophæve aftalen, hvis manglen ved aftalen er uvæsentlig. Det antages, at manglen ved aftalen er væsentlig.

12. Sælgeren er forpligtet til at udføre reparation eller ombytning inden for rimelig tid fra det tidspunkt, hvor vedkommende blev underrettet af Kunden om manglen ved aftalen, og uden væsentlige gener for Kunden, under hensyntagen til varens art og det formål, Kunden købte den til. Omkostningerne ved reparation eller ombytning, herunder især porto, transport, arbejdstid og materialer, afholdes af Sælgeren. Kunden er forpligtet til at stille det Produkt, der skal repareres eller ombyttes, til rådighed for Sælgeren. Sælgeren afhenter varen fra Kunden for egen regning. Sælgeren modtager ikke pakker, der sendes pr. efterkrav. I nogle tilfælde er det ikke nødvendigt at sende det reklamerede Produkt, og Sælgeren kan nøjes med at undersøge de fotos, som Kunden leverer, hvilket Kunden vil få besked om, når reklamationen er modtaget.

13. Kunden er ikke forpligtet til at betale for normalt slid på en vare, der derefter er blevet ombyttet.

14. Hvis manglen ved aftalen kun gælder for visse af de varer, der er leveret i henhold til aftalen, kan Kunden kun ophæve aftalen med hensyn til disse varer og også i forhold til andre varer, som Kunden har købt sammen med varerne, der ikke er i overensstemmelse med aftalen, hvis det ikke med rimelighed kan forventes, at Kunden kun beholder de varer, der er i overensstemmelse med aftalen.

15. Hvis aftalen ophæves, skal Kunden uden unødig forsinkelse returnere varen til Sælgeren for dennes regning. Sælgeren refunderer Kundens betaling uden unødig forsinkelse og senest inden for 14 dage fra den dag, hvor varen eller dokumentation for, at den er returneret, modtages, ved at anvende samme betalingsmetode, som Kunden anvendte, medmindre Kunden udtrykkeligt har accepteret en anden metode til refundering, der ikke medfører nogen yderligere omkostninger for vedkommende.

16. Hvis der opstår en tvist mellem Sælgeren og Kunden om rimeligheden af at afvise en reklamation, har en Kunde, der er Forbruger, ret til at gøre brug af udenretslige procedurer for klagebehandling og tvistbilæggelse. Kunden kan benytte mægling eller voldgift ved at indsende en passende formular – anmodning om mægling eller anmodning om at få sagen prøvet ved en voldgiftsdomstol – til den institution, hvor proceduren finder sted. En oversigt over eksempler på sådanne institutioner og deres kontaktoplysninger kan findes på www.forbrugerombudsmanden.dk eller Forbrugerklagenævnets side. Desuden har Forbrugeren adgang til EU’s online tvistbilæggelsesplatform (ODR-platformen) på http://ec.europa.eu/consumers/odr. Denne ret gælder ikke for Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder.

17. Hvis Kunden ikke har forbrugerrettigheder, er vedkommende ubetinget forpligtet til at inspicere det modtagne Produkt; hvis ikke, antages det, at Kunden modtog varen uden indsigelser, og at den blev leveret i overensstemmelse med Bestillingen.

§ 8 FORTRYDELSESRET

1. En Kunde, der er Forbruger eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder, kan træde tilbage fra aftalen uden at angive årsag inden for 14 dage fra den dato, hvor forsendelsen blev modtaget. Kunden skal da afgive en erklæring om at træde tilbage fra aftalen og returnere Produktet til Butikken. For at afgive en erklæring om at træde tilbage fra aftalen kan Kunden benytte den fortrydelsesformular, der findes som bilag til Reglerne. Fristen anses for overholdt, hvis Forbrugeren eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder sender sin erklæring om at træde tilbage skriftligt til Sælgerens adresse eller via e-mail til: kontor@sellyhome.dk senest på den sidste dag i den 14-dages periode. Når en erklæring om...

... at træde tilbage fra aftalen elektronisk er modtaget på ovennævnte e-mail eller postadresse, vil Sælgeren straks bekræfte modtagelsen ved at sende information til den e-mailadresse, der tilhører den person, der træder tilbage fra aftalen. En erklæring om at træde tilbage fra aftalen, der afgives efter ovennævnte frist, har ingen retsvirkning.

2. Produkterne skal returneres i uændret og komplet stand, uden tegn på brug, medmindre en ændring var nødvendig inden for rimelige grænser for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Forbrugeren eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder er ansvarlig for en eventuel værdiforringelse af varen som følge af anvendelse, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at konstatere dens art, egenskaber og funktion. Hvis det returnerede Produkt er ufuldstændigt eller bærer tegn på brug, der går ud over, hvad der betragtes som normal brug, forbeholder Sælgeren sig retten til enten at afvise leveringen eller at reducere det refunderede beløb med den tilsvarende værdi af den beskadigede vare, efter Sælgerens valg.

3. Fortrydelsesretten for Forbrugeren eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder gælder ikke, hvis Bestillingen vedrører en aftale:

  • om levering af tjenesteydelser, som Forbrugeren er forpligtet til at betale for, hvis erhvervsdrivende fuldt ud har leveret ydelsen med Forbrugerens udtrykkelige og forudgående samtykke, efter at Forbrugeren er blevet informeret inden påbegyndelse af ydelsen om, at vedkommende mister sin fortrydelsesret, når erhvervsdrivende har leveret sin ydelse, og at Forbrugeren har anerkendt dette,
  • hvor genstanden for præstationen er en vare, der ikke er præfabrikeret, som er fremstillet i henhold til Forbrugerens specifikationer, eller som tjener til at opfylde vedkommendes individuelle behov,
  • hvor genstanden for præstationen er varer, som efter levering, på grund af deres art, uigenkaldeligt blandes med andre genstande.

4. Det returnerede Produkt skal sendes tilbage senest 14 dage efter fortrydelsen af aftalen sammen med erklæringen om fortrydelse til Sælgerens lager, dvs. ul. Leona Wyczółkowskiego 39A/1, 63-600 Kępno, Polen. Forbrugeren eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder afholder de direkte omkostninger ved at returnere Produktet til Sælgeren (returomkostningerne), dvs. omkostningerne ved at sende Produktet tilbage til Sælgeren er ikke-refunderbare.

5. Hvis aftalen fortrydes, refunderes alle betalinger, som Forbrugeren eller Erhvervsdrivende med forbrugerrettigheder har foretaget, herunder omkostningen til den første, billigste levering, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor Sælgeren modtager erklæringen om fortrydelse af aftalen.

...men ikke senere end inden for 14 dage fra den dato, hvor Sælgeren modtog Kundens erklæring om fortrydelse af aftalen.

6. Refusion af betalinger, der er foretaget med betalingskort eller elektronisk overførsel, sker til den bankkonto, hvorfra betalingen oprindeligt blev foretaget, medmindre Kunden udtrykkeligt har afgivet en anden anvisning om refusion, som ikke medfører yderligere omkostninger (f.eks. i erklæringen om fortrydelse).

7. Sælgeren kan tilbageholde tilbagebetalingen af de beløb, der er modtaget fra Kunden, indtil Sælgeren har modtaget det bestilte Produkt retur fra Kunden, eller indtil Kunden har fremvist bevis for, at Produktet er returneret, afhængigt af hvilken begivenhed, der indtræffer først.

§ 9 BESKYTTELSE AF PERSONOPLYSNINGER

Bestemmelser om, hvordan Sælgeren beskytter Kundernes personoplysninger, findes i den Privatlivs- og Cookiepolitik, der er tilgængelig på Butikkens hjemmeside.

§ 10 OPHAVSRET

Disse Regler og alt indhold i Butikken, herunder billeder og beskrivelser, er underlagt ophavsret i den betydning, der fremgår af den polske lov af 4. februar 1994 om ophavsret og beslægtede rettigheder og nyder juridisk beskyttelse. Enhver form for kopiering, reproduktion, spredning eller bearbejdning, helt eller delvist, med alle metoder, enheder eller teknikker, uden Sælgerens skriftlige samtykke, er forbudt.

§ 11 AFSLUTTENDE BESTEMMELSER

1. For hvert Produkt, som Sælgeren sælger, udstedes en moms-faktura (VAT-faktura) eller et andet dokument i henhold til gældende skatteregler. Fakturaen sendes elektronisk til den e-mailadresse, Kunden har angivet, eller i papirformat sammen med produktleveringen. Ved at acceptere disse Regler accepterer Kunden samtidig at modtage fakturaer i elektronisk form.

2. Gældende lov er polsk lov. Tvister, der opstår mellem Kunden og Sælgeren, skal afgøres af en kompetent domstol på det sted, hvor Sælgeren har sit hjemsted, med forbehold af, at hvis Kunden er Forbruger, skal tvisten behandles af den domstol, der er angivet i de civile retsplejeregler. Disse Regler henhører under og skal fortolkes i overensstemmelse med polsk ret, med hensyntagen til eventuelle ufravigelige forbrugerbeskyttelsesregler i det land, hvor Kunden er bosat (f.eks. ifølge dansk lovgivning – købeloven, forbrugeraftaleloven), hvis dansk lov giver en mere fordelagtig beskyttelse for Forbrugeren end polsk ret, skal de danske regler anvendes i denne henseende. Tvister, der opstår mellem Kunden og Sælgeren, skal afgøres af en kompetent domstol på det sted, hvor Sælgeren har sit hjemsted, idet der tages hensyn til, at Forbrugere i henhold til EU-regler eller ufravigelige nationale regler kan anlægge sag i deres hjemland (f.eks. i Danmark).

3. Sælgeren forbeholder sig retten til at ændre Reglerne. Sælgeren vil informere registrerede Kunder via e-mail om eventuelle ændringer af Reglerne med et opsigelsesvarsel på 14 dage. Ændringerne træder i kraft 14 dage efter meddelelsen. Bestillinger, der er afgivet før ikrafttrædelsen af ændringerne til disse Regler, udføres i overensstemmelse med bestemmelserne, der var gældende på datoen for Bestillingen.

pixel
Real customers reviews
4.6 / 5.0 9 reviews