Selly Home Logo

Skriv til os

Felter markeret med en stjerne (*) skal udfyldes

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Vi beder dig læse omhyggeligt gennem vores handelsforbindelser. Ved at bestille produkter fra Sellyhome.dk onlinebutik accepterer du vilkårene nedenfor. Sellyhome sp.z.o.o følger Forbrugerombudsmandens "Standard salgsbetingelser for forbrugernes køb af varer over Internettet"
Indholdsfortegnelse:
  1. Aftale
  2. Betaling
  3. Levering mv
  4. Parterne
  5. Prisfastsættelse
  6. Aftalens indgåelse
  7. Ordrebekræftelse
  8. Risikoen for varen
  9. Træk
10. Pligt til at undersøge
11. Klager i mangel og frist for indberetning af krav i tilfælde af forsinkelse
12. Købers rettigheder i tilfælde af forsinkelse
13. Købers rettigheder i tilfælde af mangel
14. Sælgers rettigheder i tilfælde af købers standard
15. Garanti
16. Personlige oplysninger
17. Konfliktløsning
 
Indledning:
Dette køb styres af følgende almindelige salgsbetingelser for forbrugernes køb af varer via Internettet. Forbrugerkøb betyder her salg af varer til en forbruger, der ikke primært handler som en del af en forretningsaktivitet, og når sælgeren handler i en forretningsaktivitet med salg af varer over internettet. Kontrakten udarbejdes og anbefales brugt af Forbrugerombudsmanden.
Forbrugerkøb via Internettet er hovedsageligt reguleret af aftaleloven, forbrugerkøbsloven, markedsføringsloven, forpligtelsesloven og e-handelsloven, og disse love giver forbrugerne grundlæggende rettigheder. Betingelserne i kontrakten skal ikke fortolkes som en begrænsning af lovbestemte rettigheder, men udgør de vigtigste rettigheder og forpligtelser for parterne i handelen. Sælgeren kan vælge at tilbyde køberen bedre vilkår end angivet i disse salgsbetingelser.
I tilfælde, hvor kontrakten ikke direkte giver løsningen på et problem, skal kontrakten afsluttes med relevante lovbestemmelser.

1. Aftale
Aftalen mellem køber og sælger består af de oplysninger, som sælgeren giver om købet i ordreløsningen i onlinebutikken (herunder oplysninger om art, mængde, kvalitet, andre egenskaber, pris og leveringsbetingelser), enhver direkte korrespondance mellem parterne (f.eks. E-mail) og disse salgsbetingelser.
I tilfælde af en konflikt mellem de oplysninger, som sælgeren har givet om købet i bestillingsløsningen i onlinebutikken, foregår direkte korrespondance mellem parterne og salgsbetingelserne, direkte korrespondance mellem parterne og oplysningerne i bestillingsløsningen forud for salgsbetingelserne, medmindre det er i strid med bindende lovgivning.

2. Betaling
Hadle-kurven viser den samlede pris for købet, inklusive moms og fragt. Det er denne samlede pris, som køber skal betale. Sælger kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, varen er bestilt. Sælger afgiver en ordre hos producentens partner efter købet er betalt.
Køber kan betale på følgende måde:

  1. Sælger tilbyder en sikker kortbetaling med VISA/MASTERCARD eller andre, der kan bruges til online køb. Hvis køber benytter kredit- eller betalingskort ved betaling, kan sælger reservere købsprisen på kortet ved bestilling i op til 4 dage fra bestillingen.
  2. Anden betalingsmetode er PayU. Når kunden har en konto hos PayU, er det muligt at betale både med kort eller ved overførsel.
  3. Det er muligt at vælge KLARNA betaling. Der kan du betale for varer via kort, bankoverførsel og betale i rater.

3. Levering m.v.
Levering af varerne fra sælgeren til køberen foregår på den måde, på det sted og på det tidspunkt, der er angivet i ordreløsningen i online butikken. Hvis leveringstiden ikke er angivet i bestillingsløsningen, skal sælgeren levere varerne til køberen inden for en rimelig tid efter kundens ordre. Hvis sælgeren skal sørge for, at varerne sendes til køberen, er han forpligtet til at få varerne sendt til destinationen på en passende måde og under normale betingelser for sådan transport. Destinationsstedet er hos køberen, medmindre andet er specifikt aftalt mellem parterne.
Køberen skal huske, at leveringstiden, der er angivet på webstedet, er foreløbig. Alle spørgsmål om pakken kan sendes til kontor@sellyhome.dk Årsager til forsinkelser kan være, når en leverandør eller transportør ikke kan opfylde sin leveringstid. Sælgeren er ikke ansvarlig for forsinkelser fra producenter og leverandører. For eksempel har nogle af vores producenter forsinkelser på grund af højsæsonen før jul, og leveringstiden kan være længere.
Køberen er ansvarlig for at sikre, at den kunde- og leveringsinformation, du har leveret, er korrekt, og vi anbefaler, at du altid tjekker dem efter bestilling.
Pakken vil blive leveret til den angivne adresse. Transportydelsen omfatter levering til grundskel eller til lastbilens ankomststed. Det betyder, at vi ikke tager møbler med ind i huset/lejligheden. Transportøren tager altid kontakt inden levering ved at ringe eller sende en SMS.

OPS! På grund af pakkernes størrelse er transporten planlagt specielt omhyggeligt for at imødekomme kundernes behov. Hvis kunden ikke vil eller ikke kan modtage varerne ved levering, vil der være et tillægsgebyr for transport i en anden periode.

Hvis kunden ikke kan modtage varerne og ikke underretter kundeservicen om det to dage før den planlagte leveringsdato, vil han blive opkrævet ekstra omkostninger på 862 DKK per pakke. Undtagelsen fra reglen er tilfældige begivenheder (hospital eller begravelse). I tilfælde af, at købsaftalen opsiges, opkræves kunden 10% fradrag fra købsprisen og betaler transportomkostningerne, der beløber sig til DKK 862 pr pakke.

4. Parterne
Sælgers firmanavn: Selly Home sp. z o.o.
NIP: 6192050326, REGON: 384405759, KRS: 0000804843
Kontaktadresse: Kwiatowa 29, 63-600 Kępno, Polen
E-mail: kontor@sellyhome.dk
Køberen er den person, der foretager ordren.
Selly Home sp.z o.o. adresse Kwiatowa 29, 63-600 Kępno, Polen tager ansvar for reklamationer og returneringer

5. Prisfastsættelse
Priserne, der er angivet i onlinebutikken, inkluderer moms.
Oplysninger om de samlede omkostninger, som køberen skal betale, inklusive alle gebyrer (moms, told osv.) Og leveringsomkostninger (fragt, porto, fakturafgift, emballering osv.) Og specifikation af de enkelte elementer i den samlede pris, gives i ordre-løsningen, inden bestillingen foretages.

6. Aftalens indgåelse
Aftalen er bindende for begge parter, når købers ordre modtages af sælgeren.
En af parterne er dog ikke bundet af aftalen, hvis der er en skrivefejl eller skrivefejl i tilbuddet fra sælgeren i bestillingsløsningen i onlinebutikken eller i købers ordre, og den anden part indså eller burde have indset, at der var en sådan fejl.

7. Ordrebekræftelse
Når sælgeren har modtaget køberens ordre, skal sælgeren bekræfte ordren uden unødig forsinkelse ved at sende en ordrebekræftelse til køberen.
Det anbefales, at køberen kontrollerer, at ordrebekræftelsen matcher ordren med hensyn til mængde, varetype, pris osv. Hvis der ikke er nogen overensstemmelse mellem ordren og ordrebekræftelsen, skal køberen kontakte sælgeren så hurtigt som muligt.

8. Risikoen for varen
Risikoen for varerne overføres til køberen, når varen overtages af køberen i overensstemmelse med aftalen. Men hvis leveringstiden er kommet, og køberen ikke overtager en vare, der stilles til hans eller hendes rådighed i henhold til aftalen, har køberen stadig risiko for tab eller skade på grund af egenskaberne ved selve varen.

9. Træk
Køberen kan fortryde køb af varerne i overensstemmelse med bestemmelserne i lov om annullering. Fortrydelsesretten betyder, at køber kan fortryde sit køb uden grund inden for 30 dage fra datoen for modtagelsen, dette forudsætter at varen er ubrugt. Undtagelsen er bestillinger på specialbestilling (anden størrelse, stof, som vi ikke har ved hånden), hvor du mister fortrydelses- og returretten.
Køberen skal underrette sælgeren om fortrydelsesret så hurtigt som muligt. Beskeden fra køberen til sælgeren om brugen af ​​afbestillingsretten skal være skriftlig (afbestillingsformular, e-mail, fax eller brev) og skal indeholde oplysninger om, hvordan køberen vil returnere varerne til sælgeren.
Hvis der anvendes ret til tilbagetrækning, skal varen returneres til sælgeren inden for 30 dage fra den dato, hvor køberen modtager varen eller indsamlingsnotatet, eller varen stilles til købers rådighed.
Sælgeren er forpligtet til at tilbagebetale hele købsprisen til køberen inden for 30 dage fra den dag, sælgeren modtager varen eller indsamlingsnotatet, eller varen stilles til sælgers rådighed. Returforsendelse dækkes af køberen, og varerne skal returneres i samme stand, som du modtog dem. Sælgeren kan ikke fastsætte gebyrer for købers brug af angreretten.
Når ordren er behandlet, har sælgeren ret til at opkræve køber en returafgift, hvis køberen ikke ønsker at acceptere ordren.
Køberen kan undersøge produktet, inden han eller hun beklager købet. Dog skal varen kunne returneres til sælgeren i næsten samme stand og mængde, som det var da køberen modtog den. Hvis det er muligt, skal køberen returnere varen til sælgeren i den originale emballage. Hvis du fortryder købet, der er i transit, vil sælgeren debitere dig for fragtomkostninger frem og tilbage.
Fortrydelsesretten gælder også, når du fortryder et køb uden grund. Sælger forpligter sig til at returnere penge inden for 30 hverdage fra fortrydelsesdatoen. Undtagelsen er den situation, hvor sælgeren ikke er i stand til at sælge varer, der ikke længere er tilgængelige hos producentens partner. Så betaler sælger penge til kunden inden for 14 dage.
Ved modtagelse fra kureren, hvis du har mistanke om, at pakken er beskadiget, skal du kontrollere indholdet i kurerens tilstedeværelse. I tilfælde af synlige skader skal du skrive en skadesrapport med kureren og nægte at modtage forsendelsen. Skaderapporten er grundlaget for behandling af en transportklage.

10. Undersøgelse af varen
Når køberen modtager varen, anbefales det, at han eller hun med rimelighed kontrollerer, om den overholder ordren, om den er blevet beskadiget under transporten, eller om den ellers mangler.
Hvis varen ikke overholder ordren eller har mangler, skal køberen underrette sælgeren om en klage, jf. Kontraktens punkt 11.
Køberen er ansvarlig for at modtage og underskrive for varerne, når varerne er leveret. Kunden er ansvarlig for at undersøge emballage og bemærke skader på emballagen, tælle antallet af pakker og sikre, at listen er på forsendelsesnotatet / håndscanneren, når føreren er på plads. Dette er vigtigt for kunden at blive kompenseret for enhver skade på produktet. Registrering af transportskader skal ske inden for 3 dage til Sellyhome.dk, da sælgeren skal rapportere skaden til rederierne.
ATTENTION!
Sellyhome.dk forbeholder sig retten til eventuelle fejl i produktinformationen, annoncer og billeder, der ikke afspejler det nøjagtige udseende af produkterne. Farver præsenteret på computerskærmen kan afvige fra de faktiske. Det afhænger af skærmindstillingerne.

11. Klager i fravær
Hvis der er en mangel i varen, skal køberen inden rimelig tid efter at have opdaget det underrette sælgeren skriftligt om, at han eller hun vil påberope sig manglen. Fristen kan aldrig være længere end to måneder fra det tidspunkt, hvor forbrugeren opdagede fejlen. Køberen skal udfylde klageformularen og sende den til kontor@sellyhome.dk. Køberen skal skrive en detaljeret beskrivelse af fejlen og vedhæfte billeder. Sælgeren har 30 dage til at behandle klagen.

12. Købers rettigheder i tilfælde af forsinkelse
Hvis sælgeren ikke leverer varerne eller leverer det for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køberen eller omstændighederne fra køberen, kan køberen tilbageholde købsprisen i overensstemmelse med reglerne i kapitel 5 i forbrugerkøbsloven, kræve opfyldelse, annullere aftalen og kræve erstatning fra sælgeren.
Opfyldelse: Hvis sælgeren ikke leverer varerne på leveringstidspunktet, kan køberen opretholde købet og sætte en rimelig yderligere frist for opfyldelse fra sælgeren. Køberen kan imidlertid ikke kræve opfyldelse, hvis der er en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelsen vil medføre en så stor ulempe eller omkostninger for
Tilbagetrækning: Køberen kan opsige aftalen med sælgeren, hvis forsinkelsen er væsentlig, eller hvis sælgeren ikke leverer varerne inden for den yderligere købsfrist, der er fastsat af køberen. Køberen kan dog ikke annullere aftalen, mens den ekstra frist udløber, medmindre sælgeren har oplyst, at han eller hun ikke vil overholde fristen.
Erstatning: Køberen kan også kræve erstatning for tab, som han eller hun lider som følge af forsinkelsen fra sælgerens side, jf. Forbrugerkøbsloven § 24.
Køberen skal indberette krav til sælgeren i tilfælde af en klage, jf. Klausul 11 ​​i denne kontrakt.

13. Købers rettigheder i tilfælde af mangel
Hvis varen har en mangel, og dette ikke skyldes køberen eller omstændighederne fra køberens side, kan køberen i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven, kapitel 6 tilbageholde købsprisen, vælge mellem afhjælpning og levering, kræve en prisnedsættelse, kræve aftalen annulleret og kompensation fra sælgeren.
Korrektion eller levering: Hvis varen har en mangel, kan køberen kræve, at sælgeren korrigerer manglen eller leverer den tilsvarende vare. Sælgeren kan gøre indsigelse mod køberens krav, hvis gennemførelsen af ​​kravet er umulig eller medfører urimelige omkostninger for sælgeren.
Sælgeren skal foretage korrektionen eller leveringen inden for en rimelig tid. Korrektion eller genudlevering foretages uden omkostninger for køberen, uden risiko for, at køberen ikke kan dække sine udgifter og uden væsentlig ulempe for køberen. Sælgeren kan ikke gøre mere end to forsøg på udbedring eller genudlevering af den samme mangel, medmindre der findes særlige grunde, der gør yderligere forsøg rimelige.
Selv hvis køberen ikke har brug for en korrektion eller levering, kan sælgeren tilbyde en korrektion eller levering, hvis dette sker uden forsinkelse. Hvis sælgeren leverer en sådan korrektion eller levering, kan køberen ikke kræve rabat eller hæve.
Prisreduktion: Hvis manglen ikke afhjælpes eller leveres, kan køberen kræve en forholdsmæssig prisnedsættelse.
Tilbagetrækning: I stedet for prisnedsættelser kan køberen annullere aftalen, undtagen når manglen er ubetydelig.
Erstatning: Køberen kan også kræve erstatning for økonomisk tab, som han eller hun lider som følge af, at produktet har en mangel, jf. Forbrugerkøbsloven § 33.
Køberen skal underrette sælgeren om et krav i henhold til klausul 11 ​​i denne kontrakt. Reglerne for klager gælder foruden og uafhængigt af reglerne om afbestillingsret og eventuelle garantier fra sælgeren.

14. Sælgers rettigheder i tilfælde af købers standard
Hvis køberen ikke betaler eller opfylder de øvrige forpligtelser i henhold til aftalen, og dette ikke skyldes sælgeren eller omstændighederne fra sælgeren, kan sælgeren i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven, kapitel 9 tilbageholde varerne, kræve opfyldelsen af ​​aftalen, kræve den aftalte annullering og erstatning fra køber. Sælgeren kan også efter omstændighederne være i stand til at kræve renter ved forsinket betaling, opkrævningsgebyrer og gebyrer for ikke-forudbetalte uindsamlede varer.
Opfyldelse: Hvis køberen ikke betaler, kan sælgeren opretholde købet og kræve, at køberen betaler købsprisen (opfyldelse). Hvis varen ikke leveres, mister sælgeren sin ret, hvis han venter urimeligt længe med at fremme kravet.
Tilbagetrækning: I tilfælde af en væsentlig betalingsmislighed eller anden væsentlig misligholdelse af køberen, kan sælgeren annullere aftalen. Sælgeren kan dog ikke trække sig tilbage, når købsprisen er betalt.
Sælgeren kan også annullere købet, hvis køberen ikke betaler inden for en rimelig yderligere frist for opfyldelse som bestemt af sælgeren. Sælgeren kan dog ikke hæve, mens den ekstra frist løber, medmindre køberen har oplyst, at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Sælgeren kan kræve erstatning fra køberen for økonomisk tab, som han eller hun lider som følge af købernes kontraktbrud, jf. Forbrugerkøbsloven § 46.
Renter ved forsinket betaling / opkrævningsgebyr: Hvis køberen ikke betaler købsprisen i henhold til aftalen, kan sælgeren kræve renter på købsprisen i henhold til loven om renter ved forsinket betaling.9 I tilfælde af manglende betaling kan kravet efter forudgående varsel sendes til inkasso, og køberen kan derefter holdes ansvarlig for gebyrer i henhold til inkassoloven og anden inddrivelse af forfaldne krav.
Gebyr for ikke-indsamlede ikke-forudbetalte varer: Hvis køberen ikke indsamler ubetalte varer, kan sælgeren opkræve køberen med et gebyr på NOK + forsendelsesretur. Gebyret dækker højst sælgers faktiske udlæg for at levere varen til køberen.

15. Garanti
Sælgeren sælger alle produkter med 2 års garanti. Garanti givet af sælgeren eller fabrikanten giver køberen rettigheder ud over de rettigheder, som køberen allerede har i henhold til obligatorisk lov. En garanti pålægger derfor ikke nogen begrænsninger for købers ret til klage og krav i tilfælde af forsinkelser eller mangler i henhold til punkt 12 og 13.

16. Personlige oplysninger
Medmindre køberen samtykker til andet, kan sælgeren kun indsamle og opbevare de personlige oplysninger, der er nødvendige for sælgeren til at opfylde forpligtelserne i henhold til aftalen. Købers personlige oplysninger under 15 år kan ikke fås, medmindre sælgeren har samtykke fra forældre eller værger. Købers personlige oplysninger skal kun videregives til andre, hvis det er nødvendigt for sælgeren at gennemføre aftalen med køberen eller i lovbestemte tilfælde.
Sælgeren kan kun opnå købers socialnummer, hvis der er et rimeligt behov for sikker identifikation, og en sådan indsamling er nødvendig.
Hvis sælgeren ønsker at bruge købers personlige oplysninger til andre formål, for eksempel til at sende køberannoncer eller -oplysninger ud over, hvad der er nødvendigt for gennemførelsen af ​​aftalen, skal sælgeren opnå købers samtykke ved aftalens indgåelse. Sælgeren skal give køberen oplysninger om, hvilke personlige oplysninger der skal bruges til, og om hvem der skal bruge de personlige data. Købers samtykke skal være frivillig og gives ved aktiv handling, for eksempel ved kontrol.
Køberen skal være i stand til let at kontakte sælgeren, for eksempel via telefon (47749011) eller e-mail (kontor@sellyhome.dk), hvis han eller hun har spørgsmål om sælgers brug af personlige data, eller hvis han eller hun ønsker, at sælgeren skal slette eller ændre de personlige oplysninger.

17. Konfliktløsning
Parterne bestræber sig på at løse eventuelle tvister i mindelige vilkår. Køberen kan kontakte Forbrugerrådet for hjælp i enhver tvist med sælgeren. Hvis der ikke opnås en mindelig bilæggelse efter mægling i Forbrugerrådet, kan parterne skriftligt anmode om, at Forbrugerrådet fremmer tvisten for Forbrugertvistudvalget.13 Afgørelser truffet af Forbrugertvistudvalget skal være lovlige fire uger efter anmeldelse. Inden afgørelsen er retligt eksigibel, kan parterne ved at indgive en andragende til Forbrugertvistudvalget bringe afgørelsen for tingretten.

pixel